אחת ההחלטות המרכזיות אותה יש לקחת במידה ואתם מעוניינים שיהיה ברשותכם בית היא האם לקנות דירה מוכנה מקבלן או שמא דווקא ללכת על בנייה עצמאית? במידה והנכם מעוניינים לרכוש דירה מקבלן, הדרך היא הרבה יותר פשוטה ונוחה וכל שעליכם לעשות הוא להגיע עם הקבלן להסכמה על המחיר ולרכוש את הנכס.

השלב הראשון בדרך לבניית בית פרטי

במידה והחלטתם דווקא לבנות בית באופן עצמאי, או אז מדובר בפעולה הרבה יותר קשה ומסובכת, אף על פי שבסופו של דבר ייתכן מאוד והתהליך ישתלם, שכן באמצעות בנייה באופן פרטי תוכלו להגיע קרוב הרבה יותר אל בית החלומות שלכם. אך בדרך לבית החלומות עליכם לעבור כברת דרך ארוכה, דרך שרצופה עבודה קשה ובנויה בעיקר מתשתיות אותן תצטרכו לארגן לבית, עוד בטרם השלד בכלל ייבנה. התשתיות אותן תצטרכו לבית הן רבות ומגוונות, ולכן תמיד יהיה עדיף כי תעשו לעצמכם רשימה באופן מסודר, רשימה שתכלול את כל התשתיות ואת כל בעלי המקצוע איתם אתם צריכים לעבוד, או לחילופין את רשימת החומרים אותם תצטרכו לרכוש אם תבחרו בקבלן שלד שעושה הכל באופן עצמאי ודואג לבניית הדירה לבדו כמעט לחלוטין.

תשתיות לבית פרטי – מהן התשתיות המרכזיות אותן יש לשלב בבנייה

אחת התשתיות החשובות ביותר אותן יש לשלב במהלך הבנייה היא תשתית החשמל. החשמל הוא חלק חיוני ובלתי נפרד מהבית, ועל מנת שלמבנה אותו נייסד אכן יהיה חשמל שיאפשר לנו לצפות בנחת בטלוויזיה, להדליק את הדוד כדי שיהיה לנו מים חמים כשבחוץ קר, או להשאיר את המקרר מחובר לחשמל על מנת שאף לא פירור אחד מהאוכל אותו אנו מאכסנים שם יתקלקל. תשתית אחרת אותה חשוב להתקין היא תשתית הביוב, התשתית שתאפשר לנו את הניקוז המירבי של המים שיורדים מהאסלה וגם את אלה שנוזלים מהמקלחת על מנת שלא יישארו אצלנו בבית, ויעברו אל תעלות הניקוז הציבוריות של העיר או הישוב בו החלטנו לבנות את הבית החדש. גם תשתיות התקשורת הן תשתיות שאולי לא חיוניות כמו תשתיות של מים וחשמל שהינן חלק בלתי נפרד מהאפשרות להתקיים, אך הינן חשובות אף הן. ללא תשתיות התקשורת לא נוכל לתקשר עם העולם החיצון לא באמצעות טלפונים, לא באמצעות טלוויזיה ואפילו לא באמצעות המחשב.

מהיכן נביא מוצרי אינסטלציה איכותיים להמשך הבנייה?

ומתשתיות אותן חובה להתקין בטרם מתחילים לתכנן בכלל את מבנה השלד, לדברים אותם יש לשים לאחר שהשלד כבר קיים, או לפחות בתהליכי בניה סופיים. הדברים הללו הם מוצרי טיח, ריצוף וכל מה שלשמם נצטרך לרכוש מוצרי אינסטלציה בהם נשתמש להמשך בנייתו של הבית, גם בתהליכים הראשוניים וגם בתהליכים הסופיים. הדרך הטובה ביותר להבטיח את איכותם של מוצרי האינסטלציה הללו, היא באמצעות רכישה במקום לא פחות איכותי דוגמת מנשה ברוך, חברת מוצרי יציקה ובטון שמציעה מגוון רחב של חומרי אינסטלציה איכותיים, שיתאימו בצורה הטובה ביותר לבניית הבית החדש שלכם.