אחד התפקידים המרכזיים של מגופי בקרה הוא ויסות לחץ מים, למניעה של הצפות, תתי לחץ, שמירה על לחץ קיים ולהגנה על מערכות המים, במקרה של התקפה ביטחונית.
הפיתוחים האחרונים מבשרים על עידן חדש של מגופים, שמאפשרים ויסות עצמי באמצעות תא בקרה למגוף מים, זרימת המים במגופים מתבצעת עם כיוון הגרביטציה ודרך פתחי מעבר, הם עשויים מחומרים קלים, שמאפשרים להם עבירות ועמידות לזמן ארוך,  אילו יתרונות ופיתוחים חדשים קיימים בתחום, על כך במאמר הבא!

יתרונות תא בקרה למגוף מים

  1. זרימה דו כיוונית- באמצעות המגוף (אשר בנוי מחומרים פלסטיים מכונסי נירוסטה וסיבי זכוכית) ניתן ליצור זרימה בכיוון הגרביטציה, מלמעלה למטה, ובאמצעות לחץ חזק במיוחד מלמטה למעלה, כאשר במידה ויהיה לחץ גבוה בירידת המים, תא הבקרה יסגור את המגוף.
  2. שמירה על לחץ המים- תא בקרה למגוף מים מאפשר זרימה על לחץ מים תקין לאורך זמן.
  3. ויסות לחץ המים- באמצעות תא בקרה למגוף מים, הזרימה מדויקת, ואינה סובלת מלחץ יתר או תתי לחץ.
  4. מבנה המגוף מאפשר לו לעבוד במהירות גבוהות ללא רעידות ורעש
  5. יכולת ספיגה הידרו דינאמית גבוהה, יציבות, החומר הפלסטי מצליח לספוג את הבועות
    באופן מיטבי.
  6. גם אם קיימת ירידה בלחץ הפיקוד, המגוף ימשיך לתפקד באופן תקין ולשמור על אמות לחץ תואמות.
  7. משקל- משקל תא הבקרה למגוף מים הוא קל מאוד, עובדה זו מאפשרת הנחתו והתקנתו גם במקומות אשר בהם הגישה לרכב ממונע מוגבלת
  8. משך זמן האחזקה מתקצר ונעשה קל יותר, שכן את החלפת תא בקרה למגוף מים או את המגוף עצמו יוכל להחליף גם איש אחזקה, שאינו מיומן בתחום, שכן המגוף מורכב באמצעות חריצים, ומשקלו קל.
  9. באמצעות ויסות הלחץ מושגים כמה יתרונות, ראשית מופחתת כמות הפיצוצים, ולפיכך נמנע בזבוז מיותר של מי שתיה, שנית,  התאמת הלחץ הנדרש לפעולה מבוצעת, באופן אוטומטי, על ידי תא הבקרה למגוף מים, הספיקה תעלה, כאשר יפתחו צינורות כיבוי האש. התאמות הלחץ הללו שומרות על רכיבי המערכת לאורך זמן ומאריכות את משך זמן העבודה שלהם בין האחזקות.
  10. ניתן לפתוח ולסגור את המגוף מרחוק, ולמקם את המפעיל על הבקר באמצעות זוג סולונואידים.

הפיתוחים החדשים בתחום

הפיתוחים החדשים בתחום נבעו מהערכת סיכונים וניתוח המצב הקיים, כאשר זרימת הים היה דו כיוונית. על מנת להתגבר על החסרונות פותחה שיטה לניווט המים בשלושה דרכים, תוך מיצוי היתרון של הימצאות תא בקרה למגוף מים.

הטכנולוגיה החדשה מאפשרת עבודה בלחצים גבוהים, גם כאשר מדובר במעט מאוד ליטרים במכלול, דבר שמונע בלאי גבוה במערכת, בעיקר של המחט והברז, ומניעה של פתיחת מגוף ומסננים.
תוספת של מגופי חציצה, מאפשרת עבודה רציפה, כאשר המערכת נמצאת בתחזוקה.