בריכות שחיה הפכו להיות טרנד שתופס תאוצה בבתים פרטיים ברחבי הארץ. אם בעבר בריכת שחייה הייתה לבעלי ממון רב, ורק המאיון העליון התהדר בבריכת שחייה פרטית, היום רבים משדרגים את הגינה הביתית בבריכה בסיסית עד לבריכות בגודל אולימפי. לפני שבכלל מתחילים להקים תעלות לבריכת שחיה, חשוב להכין את התשתית הנכונה, על מנת שהבריכה תשאר בטיחותית ותחזיק מעמד לאורך זמן. אז כיצד מקימים תשתית ראויה?

שלב ראשון תכנון השטח – תעלות לבריכת שחיה

לפני שבוחרים איזו בריכה שחיה למקם בגינה, חשוב לבדוק את תנאי השטח. איזו אדמה נמצאת בחצר הבית או השטח התעשייתי, האם נדרשת חפירה בבטון או באבן קשה, ומה הסיכונים הכרוכים בהקמת בריכה בשטח. על מנת לקבל את כל הנתונים על ידי בעל מקצוע יש להזמין מהנדס וקבלן על מנת שיבנו את התוכניות הראשוניות למיקום הבריכה, וכן ימליצו על הגודל והעומק המומלץ, וכן על צורת הבריכה (מלבנית, עגולה או אובלית).

הרשויות העירוניות אינן מאפשרות הקמת בריכה באם קיים סיכון לסביבה, ולכן נדרשת תוכנית מפורטת על מנת לקבל אישור לפני התחלת העבודות, בדומה לאישורים לחריגות בניה שונים. לאחר קבלת האישור תוכלו להתחיל להכין את התשתית.

תעלות לבריכת שחיה - חלק אינטגרלי מהתשתית להקמת בריכה

תעלות לבריכת שחיה – חלק אינטגרלי מהתשתית להקמת בריכה

איך מכינים את השטח למיקום הבריכה?

למרות שמרבית הבריכות הינן בגובה משתנה, המתחילות מחצי מטר ועד לשני מטרים וחצי באיזור העמוק, פני השטח של הבריכה צריכים להיות מיושרים. לא ניתן להקים את הבריכה ישירות מעל האדמה, ויש לבצע חפירה מיוחדת. בין השיקולים השונים בבניית התשתית יש לקחת בחשבון גם את הצנרת שתוביל לבריכה וכן אפשרות בניית תעלות לבריכת שחיה. תעלות הגלישה יעניקו אשליה של תנועה למים כאשר הם עוברים דרך תעלות הגלישה ודרך מסננים מיוחדים.

דחפורים מיוחדים חופרים ומכינים את השטח בהתאם לאדמה או האבן שנמצאת בגינה, ולאחר החפירות ניתן להתחיל ליצור את התשתית המורכבת שמעליה תורכב הבריכה.

הוספת תשתית של צנרת וחשמל

את המים בבריכה ממלאים ומרוקנים בהתאם למצב הבריכה ועונות השנה. על מנת שהמים יוכלו להגיע אליה, וניתן יהיה לנקזה יש לחבר תעלות לבריכת שחייה המקובעות בדרך כלל בחלק התחתון של הבריכה. אינסטלטור מוסמך בונה את תשתית הצנרת.

בנוסף, יש להתקין תשתית של חשמל המיועדת לתאורה וכן להוספת מכשור שנועד לנקז את המים, לסנן אותם או אפילו להוסיף אזור מסויים המתפקד כמעין ג'אקוזי ובו חורים בדפנות הבריכה מהן יוצאים מים בלחץ גבוה יותר, למטרת עיסוי. כל אלה דורשים חיבורי חשמל, וחשמלאי מוסמך יוצר תשתית המופרדת מהמים באמצעות צנרת מתאימה.

יציקת הבטון והחלקתו אל תוך תעלות לבריכת שחיה

על הבריכה להיות אטומה לחלוטין, על מנת שהמים לא יזרמו החוצה דרך חריצים. בשלב הראשון נבנית יציקת בטון לתחתית הבריכה ודפנותיה, וכן מתבצע איטום יסודי. יש המחפים את הרצפה באריחים יוקרתיים יותר או פחות, או יוצרים פסיפס מיוחד. בשלב זה גם מוגדר מיקומה של מערכת סירקולציה מיוחדת שתדאג לתנועת המים אל ומתוך הבריכה. כעת הבריכה עצמה מורכבת, אם מבטון, פלדה או פיברגלאס.