בניית בית חלומי בדיוק כפי שאתם רוצים. אחד מבעלי המקצוע המשמעותיים יותר בתחום הבנייה הם – קבלני שלד, הרי שלד הוא הבסיס בבנייה ולו יש משמעות רבה בבניית, כיוון שהוא מחזיק את המבנה ונותן לו יציבות. לכן, חשוב ביותר לבחור קבלן שלד אמין, מקצועי, קבלן המתמחה בניסור בטון, בעל רישיונות מתאימים ובעל ניסיון רב בתחום זה.

כיצד תבחרו בצורה נכונה קבלן שלד?

רישיונות – חשוב לוודא כי מדובר בקבלן המחזיק ברישיונות לעסוק בתחום השלד, הרי לבל נשכח כי מדובר בבסיס של הבנייה, וכאשר הבסיס טוב לא יהיו לכם בעיות בעתיד.

כימיה- חשוב להתרשם באופן כללי מקבלן השלד, בדקו שיש בניכם בסיס לקשר טוב ושפה משותפת והכי חשוב ובכלל אדם שנעים לעבוד מולו.

קבלו המלצות – חשוב לקבל המלצות מחברות או אנשים פרטיים שעבדו בעבר עם הקבלן והיו מרוצים מאופן עבודתו. קבלני שיפוצים מומלצים עדיף לברר אנשים שכבר מתגוררים בבית ולשאול אותם על תהליך העבודה של הקבלן, עמידות בזמנים, איכות העבודה ועוד.

תיאום ציפיות – חשוב לתאם ציפיות מול הקבלן ולבחון את ביצוע ואופן העבודה. דבר זה חשוב בעיקר אם מדובר על עבודה מורכבת או ביצוע אלמנטים מיוחדים, כך שיש לתאם ציפיות מראש לגבי התנהלות העבודה ולגבי עמידה בלוח זמנים.

בחנו את הצוות העובד עם הקבלן – לרוב, קבלנים מעסיקים עובדים והם מפקחים על עבודתם. חשוב לוודא כי הקבלן איתו סגרתם יופיע באופן יומיומי באתר ולא מפקח מטעמו. בנוסף, במידה והקבלן מחזיק מספר צוותי עבודה ברשות, ודאו שאתם מקבלים את הצוות החזק שלו, אלו שבנו את הבתים שמהם התרשמתם ולא צוות אחר ובכלל חשוב לדאוג שהבניית תעשה רק על ידי בעלי מקצוע מוסמכים המחזיקים ברישיונות ותעודות הסמכה בתחום השלד.

בדקו מחירים – חשוב לבצע סקר שוק מעמיק בין כמה קבלני שלד על מנת לאמוד את מחירי השוק ורק לאחר מכן בצעו השוואת מחירים בין כמה קבלני שלד ובחרו מחיר אטרקטיבי אך אל תתפשרו על איכות העבודה.

התערבות בתהליכי העבודה – יש לוודא כי הקבלן מאפשר לכם להיות מעורבים בכל תהליך הבנייה, על מנת שתחושו ביטחון רב. לכן, עליכם להיות מעורבים בכל שלבי העבודה, עליכם להראות נוכחות בשטח בתהליך, עליכם לשאול שאלות, להתעניין בנעשה ובכלל להראות לקבלן כי אתם שותפים מלאים בתהליכי העבודה. מעבר לכך, חשוב להיות מעורבים גם בתהליך בחירת חומרי השלד שאיתם יעבדו הצוות, בין אם מדובר בציוד, בבלוקים, בסוג הבטון ועוד.

לסיכום: תהליך בניית שלד היא לא עניין של מה בכך, הרי שלד יציב יאפשר לכם ליהנות מבית יציב מבסיסו ולמנוע בעיות רבות בעתיד שיכולות לצוץ עקב שלד שאינו יציב.

למידע נוסף: קבלני תשתיות